Regulamin sklepu

 

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO EXCLUSIVE BED

określający m.in. zasady zawierania umów sprzedaży poprzez Sklep, zawierający najważniejsze informacje o Sprzedawcy, Sklepie oraz o prawach Konsumenta

Postanowienia dotyczące Przedsiębiorcy uprzywilejowanego mają zastosowanie do umów zawartych od dnia 24 stycznia 2025 r.


SPIS TREŚCI

  • § 1 Definicje
  • § 2 Kontakt ze Sprzedawcą
  • § 3 Wymogi techniczne
  • § 4 Zakupy w Sklepie
  • § 5 Płatności
  • § 6 Realizacja zamówienia
  • § 7 Prawo odstąpienia od umowy
  • § 8 Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy
  • § 9 Reklamacje
  • § 10 Dane osobowe
  • § 11 Zastrzeżenia
  • Załącznik nr 1: Wzór formularza odstąpienia od umowy

§ 1 DEFINICJE

  1. Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
  2. Konsument – konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
  3. Konto – uregulowana odrębnym regulaminem nieodpłatna funkcja Sklepu (usługa świadczona drogą elektroniczną), dzięki której Kupujący może założyć w Sklepie swoje indywidualne konto.
  4. Kupujący – każdy podmiot kupujący w Sklepie.
  5. Kupujący uprzywilejowany – Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany.
  6. Przedsiębiorca uprzywilejowany – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ale nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego (definicja obowiązuje dla umów zawartych od dnia 1 stycznia 2021 r.).
  7. Punkt odbioru – punkt znajdujący się pod adresem ul. Mokra 9, 56-400 Oleśnica.
  8. Regulamin – niniejszy regulamin.
  9. Sklep – sklep internetowy Exclusive Bed prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem http://www.exclusive-beds.pl.
  10. SprzedawcaEB Group Sp. z o.o., spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Oleśnicy (56-400) przy ul. Wrocławskiej 23J/40, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001132654, posiadająca REGON 529919564 oraz NIP 9112054974.

§ 2 KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ

  1. Adres siedziby:

    • ul. Wrocławska 23J/40, 56-400 Oleśnica
  2. Adres do korespondencji i biuro (jeżeli Sprzedawca chce taki sam adres do kontaktu lub inny – wstaw tutaj właściwe informacje; w razie potrzeby można pominąć):

    • ul. Przemysłowa 1, 56-400 Oleśnica
  3. Adres e-mail:

  4. Telefon:

    • 663714203
  5. Adres do zwrotu towaru (w przypadku odstąpienia od umowy):

    • ul. Przemysłowa 1, 56-400 Oleśnica
  6. Adres do wysłania reklamowanego towaru:

    • ul. Przemysłowa 1, 56-400 Oleśnica

§ 3 WYMOGI TECHNICZNE

  1. Dla prawidłowego funkcjonowania Sklepu potrzebne jest:
    1.1. urządzenie z dostępem do Internetu,
    1.2. przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript oraz pliki cookies.

  2. Dla złożenia zamówienia w Sklepie, poza wymogami określonymi w ust. 1, niezbędne jest aktywne konto e-mail.


§ 4 ZAKUPY W SKLEPIE

  1. Ceny towarów widoczne w Sklepie są całkowitymi cenami za towar.
  2. Sprzedawca zwraca uwagę, że na całkowitą cenę zamówienia składają się wskazane w Sklepie: cena za towar oraz – jeśli w danym przypadku ma to zastosowanie – koszty dostawy towaru.
  3. Wybrany do kupienia towar należy dodać do koszyka w Sklepie.
  4. Następnie Kupujący wybiera z dostępnych w Sklepie: sposób dostawy towaru oraz metodę płatności za zamówienie, a także podaje dane niezbędne do zrealizowania złożonego zamówienia.
  5. Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści i zaakceptowania Regulaminu przez Kupującego.
  6. Złożenie zamówienia jest tożsame z zawarciem umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą.
  7. Sprzedawca przekaże Kupującemu uprzywilejowanemu potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży na trwałym nośniku najpóźniej w momencie dostarczenia towaru.
  8. Kupujący może zarejestrować się w Sklepie (założyć Konto) lub dokonywać zakupów bez rejestracji – poprzez podawanie swoich danych przy każdym zamówieniu.

§ 5 PŁATNOŚCI

  1. Za złożone zamówienie można zapłacić, w zależności od wyboru Kupującego:
    1.1. zwykłym przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy;
    1.2. za pomocą karty płatniczej:
    - Visa
    - Visa Electron
    - MasterCard
    - MasterCard Electronic
    - Maestro
    1.3. za pośrednictwem platformy płatniczej:
    - Przelewy24
    1.4. za pobraniem – tj. kartą lub gotówką w momencie dostarczenia towaru do Kupującego;
    1.5. kartą lub gotówką w momencie odbioru osobistego towaru.

  2. W przypadku wybrania przez Kupującego płatności z góry, za zamówienie należy zapłacić w terminie 7 Dni roboczych od złożenia zamówienia.

  3. Sprzedawca informuje, że w przypadku niektórych metod płatności – ze względu na ich specyfikę – opłacenie zamówienia tą metodą jest możliwe wyłącznie bezpośrednio po złożeniu zamówienia.

  4. Kupujący dokonując zakupów w Sklepie akceptuje stosowanie faktur elektronicznych przez Sprzedawcę. Kupujący ma prawo wycofać swoją akceptację.

  5. Operatorem kart płatniczych jest PayPro SA Agent Rozliczeniowy, ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068.


§ 6 REALIZACJA ZAMÓWIENIA

  • Czas realizacji zamówienia (produkcja, kompletowanie) dla standardowych zamówień wynosi 5–7 dni roboczych, licząc od chwili potwierdzenia zamówienia lub zaksięgowania wpłaty (przy płatności z góry).
  • W przypadku zamówień niestandardowych (np. indywidualne wymiary, projekty specjalne) termin realizacji ustalany jest każdorazowo indywidualnie z Kupującym.
  • Czas dostawy – po zakończeniu realizacji zamówienia, towar jest niezwłocznie wysyłany pod adres wskazany przez Kupującego. Zwykle przesyłka kurierska w Polsce dociera w ciągu 1–2 dni roboczych (zależnie od firmy kurierskiej i lokalizacji).
  • Termin dostawy otrzymania towaru przez Kupującego to zatem czas realizacji (5–7 dni roboczych lub indywidualny) + czas dostawy (1–2 dni roboczych).
  • Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć towary bez wad.
  • Towar dostarczany jest wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, o ile w Sklepie nie zaznaczono inaczej.
  • Koszt dostawy:
    • Dla zamówień o wartości powyżej 150 zł (standardowych) – dostawa jest darmowa na terenie Polski,
    • Dla zamówień poniżej 150 zł lub zamówień o charakterze niestandardowym – koszty dostawy ustalane są indywidualnie i dodawane do ceny towaru.
  • Kupujący może także odebrać towar osobiście w Punkcie Odbioru (ul. Przemysłowa 1, 56-400 Oleśnica) w godzinach otwarcia, po wcześniejszym ustaleniu terminu ze Sprzedawcą.

§ 7 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  1. Kupujący uprzywilejowany ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu – z zastrzeżeniem § 8 Regulaminu – w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
  2. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:
    2.1. w którym Kupujący uprzywilejowany wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego uprzywilejowanego weszła w posiadanie tego towaru;
    2.2. w którym Kupujący uprzywilejowany wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego uprzywilejowanego, weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno;
    2.3. zawarcia umowy – w przypadku umowy o dostarczenie treści cyfrowych.
  3. Aby Kupujący uprzywilejowany mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, musi poinformować Sprzedawcę (korzystając z danych podanych w § 2 Regulaminu) o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. pismo wysłane pocztą lub wiadomość e-mail).
  4. Kupujący uprzywilejowany może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy (Załącznik nr 1 do Regulaminu), jednak nie jest to obowiązkowe.
  5. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy wysłać informację o skorzystaniu z przysługującego prawa odstąpienia przed upływem 14 dni.

SKUTKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  1. W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwraca Kupującemu uprzywilejowanemu wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyłączeniem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób oferowany przez Sprzedawcę) – niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca otrzymał informację o decyzji Kupującego o wykonaniu prawa odstąpienia.
  2. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący uprzywilejowany wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Kupujący nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
  3. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do momentu dostarczenia dowodu odesłania towaru – w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  4. Sprzedawca prosi o zwracanie towaru na adres: ul. Mokra 9, 56-400 Oleśnica – niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Kupujący uprzywilejowany poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy. Termin zostanie zachowany, jeżeli Kupujący odeśle towar przed upływem 14 dni.
  5. Kupujący uprzywilejowany ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
  6. Kupujący uprzywilejowany odpowiada jedynie za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
  7. Jeśli towar ze względu na swój charakter nie może zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, Kupujący uprzywilejowany będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towaru. O szacowanej wysokości tych kosztów Kupujący uprzywilejowany zostanie poinformowany przez Sprzedawcę w opisie towaru lub przy składaniu zamówienia.
  8. W przypadku konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną kartą płatniczą, Sprzedawca dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do tej karty.

§ 8 WYJĄTKI OD PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość, o którym mowa w § 7 Regulaminu, nie przysługuje w odniesieniu do umowy:

  1. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Kupującego uprzywilejowanego lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
  2. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
  3. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, uniemożliwiającym jej zwrot ze względów higienicznych po otwarciu,
  4. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
  5. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe/ wizualne lub programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli zostało ono otwarte po dostarczeniu,
  6. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism (z wyjątkiem umowy o prenumeratę),
  7. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy,
  8. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Kupującego uprzywilejowanego przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go o utracie prawa odstąpienia.

§ 9 REKLAMACJE

  1. Jeśli towar ma wadę, Kupujący może zareklamować go na podstawie rękojmi (uregulowanej w Kodeksie cywilnym) lub gwarancji, o ile taka została udzielona.
  2. Na zasadach oraz w terminach określonych w Kodeksie cywilnym – z uwzględnieniem § 11 ust. 6 i 7 Regulaminu – Kupujący może m.in.:
    • złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,
    • przy wadzie istotnej – złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy,
    • żądać wymiany towaru na wolny od wad,
    • żądać usunięcia wady.
  3. Sprzedawca prosi o składanie reklamacji na podstawie rękojmi na adres korespondencyjny lub e-mail wskazany w § 2.
  4. Jeżeli okaże się, że w celu rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie reklamowanego towaru do Sprzedawcy, Kupujący powinien go dostarczyć na adres: ul. Mokra 9, 56-400 Oleśnica. W przypadku Kupującego uprzywilejowanego – na koszt Sprzedawcy.
  5. Jeśli na towar udzielona jest gwarancja, informacje o niej i o jej warunkach znajdują się w opisie towaru w Sklepie.
  6. Reklamacje dotyczące funkcjonowania Sklepu można zgłaszać na adres e-mail podany w § 2 Regulaminu.
  7. Sprzedawca rozpatrzy reklamację w terminie do 14 dni.

POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ

  1. Jeżeli postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego skutku, Konsument może m.in.:
    • skierować wniosek o mediację do właściwego terenowo Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej,
    • skierować sprawę do właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego,
    • skorzystać z pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów,
    • skorzystać z internetowej platformy ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.

§ 10 DANE OSOBOWE

  1. Administratorem danych osobowych Kupujących jest Sprzedawca. Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych przez Sprzedawcę znajdują się w Polityce prywatności dostępnej w Sklepie – zgodnie z zasadą przejrzystości określoną w RODO.
  2. Celem przetwarzania danych Kupującego jest realizacja zamówień. Podstawą prawną jest:
    • umowa sprzedaży lub czynności podejmowane na żądanie Kupującego w celu jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
    • obowiązek prawny ciążący na Sprzedawcy, związany z rachunkowością (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
    • prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy (ustalenie, dochodzenie lub obrona roszczeń) – art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
  3. Podanie danych przez Kupującego jest dobrowolne, lecz niezbędne do zawarcia umowy sprzedaży w Sklepie.
  4. Dane przetwarzane są do czasu, aż:
    • wygaśnie umowa sprzedaży,
    • przestanie obowiązywać obowiązek prawny sprzedawcy (np. wynikający z przepisów podatkowych),
    • przeminie możliwość dochodzenia roszczeń (przez Kupującego lub Sprzedawcę),
    • zostanie wniesiony sprzeciw wobec przetwarzania danych – jeśli podstawą przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy,
      – w zależności od tego, co ma zastosowanie najpóźniej.
  5. Kupujący ma prawo żądania:
    • dostępu do swoich danych osobowych,
    • ich sprostowania,
    • usunięcia,
    • ograniczenia przetwarzania,
    • przeniesienia danych do innego administratora,
      a także prawo wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu z przyczyn związanych z jego szczególną sytuacją wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
  6. W celu skorzystania ze swoich praw należy skontaktować się ze Sprzedawcą, korzystając z danych wskazanych w § 2.
  7. Jeżeli Kupujący uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

§ 11 ZASTRZEŻENIA

  1. Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
  2. Każde zamówienie w Sklepie jest odrębną umową sprzedaży wymagającą osobnej akceptacji Regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji danego zamówienia.
  3. Umowy zawierane na podstawie Regulaminu są w języku polskim.
  4. W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Kupującym uprzywilejowanym, właściwy będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
  5. Postanowienia dotyczące towarów i umowy sprzedaży stosuje się odpowiednio do treści cyfrowych i umowy o dostarczanie treści cyfrowych, o ile Regulamin nie stanowi inaczej.
  6. Odpowiedzialność Sprzedawcy wobec Kupującego niebędącego Kupującym uprzywilejowanym, w granicach dopuszczalnych przez prawo, jest ograniczona do kwoty złożonego zamówienia oraz do 1 roku od dnia wydania towaru.
  7. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi wobec Przedsiębiorcy uprzywilejowanego, w granicach dopuszczalnych przez prawo, jest ograniczona do kwoty złożonego zamówienia oraz do 1 roku od dnia wydania towaru.

ZAŁĄCZNIK NR 1: WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

(formularz należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

EB Group Sp. z o.o.
ul. Przemysłowa 1, 56-400 Oleśnica
adres e-mail: kontakt@exclusive-beds.pl


	
– Ja/My(*) ……………………………………………………………….. niniejszym informuję/informujemy(*)  
o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*):  
…………………………………………………………………………………………………………………………  
…………………………………………………………………………………………………………………………  
…………………………………………………………………………………………………………………………  
 
– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*): ………………………………………………………………..
 
– Imię i nazwisko Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych):  
…………………………………………………………………………………………………………………………  
 
– Adres Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych):  
…………………………………………………………………………………………………………………………  
…………………………………………………………………………………………………………………………  
 
………………………………………………………………………  
Podpis Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych)  
(tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
 
Data ………………………………………………
(*) Niepotrzebne skreślić.