Regulamin sklepu
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO EXCLUSIVE BED
określający m.in. zasady zawierania umów sprzedaży poprzez Sklep, zawierający najważniejsze informacje o Sprzedawcy, Sklepie oraz o prawach Konsumenta
Postanowienia dotyczące Przedsiębiorcy uprzywilejowanego mają zastosowanie do umów zawartych od dnia 24 stycznia 2025 r.
SPIS TREŚCI
- § 1 Definicje
- § 2 Kontakt ze Sprzedawcą
- § 3 Wymogi techniczne
- § 4 Zakupy w Sklepie
- § 5 Płatności
- § 6 Realizacja zamówienia
- § 7 Prawo odstąpienia od umowy
- § 8 Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy
- § 9 Reklamacje
- § 10 Dane osobowe
- § 11 Zastrzeżenia
- Załącznik nr 1: Wzór formularza odstąpienia od umowy
§ 1 DEFINICJE
- Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Konsument – konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
- Konto – uregulowana odrębnym regulaminem nieodpłatna funkcja Sklepu (usługa świadczona drogą elektroniczną), dzięki której Kupujący może założyć w Sklepie swoje indywidualne konto.
- Kupujący – każdy podmiot kupujący w Sklepie.
- Kupujący uprzywilejowany – Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany.
- Przedsiębiorca uprzywilejowany – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ale nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego (definicja obowiązuje dla umów zawartych od dnia 1 stycznia 2021 r.).
- Punkt odbioru – punkt znajdujący się pod adresem ul. Mokra 9, 56-400 Oleśnica.
- Regulamin – niniejszy regulamin.
- Sklep – sklep internetowy Exclusive Bed prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem http://www.exclusive-beds.pl.
- Sprzedawca – EB Group Sp. z o.o., spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Oleśnicy (56-400) przy ul. Wrocławskiej 23J/40, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001132654, posiadająca REGON 529919564 oraz NIP 9112054974.
§ 2 KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ
-
Adres siedziby:
- ul. Wrocławska 23J/40, 56-400 Oleśnica
-
Adres do korespondencji i biuro (jeżeli Sprzedawca chce taki sam adres do kontaktu lub inny – wstaw tutaj właściwe informacje; w razie potrzeby można pominąć):
- ul. Przemysłowa 1, 56-400 Oleśnica
-
Adres e-mail:
-
Telefon:
- 663714203
-
Adres do zwrotu towaru (w przypadku odstąpienia od umowy):
- ul. Przemysłowa 1, 56-400 Oleśnica
-
Adres do wysłania reklamowanego towaru:
- ul. Przemysłowa 1, 56-400 Oleśnica
§ 3 WYMOGI TECHNICZNE
-
Dla prawidłowego funkcjonowania Sklepu potrzebne jest:
1.1. urządzenie z dostępem do Internetu,
1.2. przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript oraz pliki cookies. -
Dla złożenia zamówienia w Sklepie, poza wymogami określonymi w ust. 1, niezbędne jest aktywne konto e-mail.
§ 4 ZAKUPY W SKLEPIE
- Ceny towarów widoczne w Sklepie są całkowitymi cenami za towar.
- Sprzedawca zwraca uwagę, że na całkowitą cenę zamówienia składają się wskazane w Sklepie: cena za towar oraz – jeśli w danym przypadku ma to zastosowanie – koszty dostawy towaru.
- Wybrany do kupienia towar należy dodać do koszyka w Sklepie.
- Następnie Kupujący wybiera z dostępnych w Sklepie: sposób dostawy towaru oraz metodę płatności za zamówienie, a także podaje dane niezbędne do zrealizowania złożonego zamówienia.
- Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści i zaakceptowania Regulaminu przez Kupującego.
- Złożenie zamówienia jest tożsame z zawarciem umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą.
- Sprzedawca przekaże Kupującemu uprzywilejowanemu potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży na trwałym nośniku najpóźniej w momencie dostarczenia towaru.
- Kupujący może zarejestrować się w Sklepie (założyć Konto) lub dokonywać zakupów bez rejestracji – poprzez podawanie swoich danych przy każdym zamówieniu.
§ 5 PŁATNOŚCI
-
Za złożone zamówienie można zapłacić, w zależności od wyboru Kupującego:
1.1. zwykłym przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy;
1.2. za pomocą karty płatniczej:
- Visa
- Visa Electron
- MasterCard
- MasterCard Electronic
- Maestro
1.3. za pośrednictwem platformy płatniczej:
- Przelewy24
1.4. za pobraniem – tj. kartą lub gotówką w momencie dostarczenia towaru do Kupującego;
1.5. kartą lub gotówką w momencie odbioru osobistego towaru. -
W przypadku wybrania przez Kupującego płatności z góry, za zamówienie należy zapłacić w terminie 7 Dni roboczych od złożenia zamówienia.
-
Sprzedawca informuje, że w przypadku niektórych metod płatności – ze względu na ich specyfikę – opłacenie zamówienia tą metodą jest możliwe wyłącznie bezpośrednio po złożeniu zamówienia.
-
Kupujący dokonując zakupów w Sklepie akceptuje stosowanie faktur elektronicznych przez Sprzedawcę. Kupujący ma prawo wycofać swoją akceptację.
-
Operatorem kart płatniczych jest PayPro SA Agent Rozliczeniowy, ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068.
§ 6 REALIZACJA ZAMÓWIENIA
- Czas realizacji zamówienia (produkcja, kompletowanie) dla standardowych zamówień wynosi 5–7 dni roboczych, licząc od chwili potwierdzenia zamówienia lub zaksięgowania wpłaty (przy płatności z góry).
- W przypadku zamówień niestandardowych (np. indywidualne wymiary, projekty specjalne) termin realizacji ustalany jest każdorazowo indywidualnie z Kupującym.
- Czas dostawy – po zakończeniu realizacji zamówienia, towar jest niezwłocznie wysyłany pod adres wskazany przez Kupującego. Zwykle przesyłka kurierska w Polsce dociera w ciągu 1–2 dni roboczych (zależnie od firmy kurierskiej i lokalizacji).
- Termin dostawy otrzymania towaru przez Kupującego to zatem czas realizacji (5–7 dni roboczych lub indywidualny) + czas dostawy (1–2 dni roboczych).
- Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć towary bez wad.
- Towar dostarczany jest wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, o ile w Sklepie nie zaznaczono inaczej.
-
Koszt dostawy:
- Dla zamówień o wartości powyżej 150 zł (standardowych) – dostawa jest darmowa na terenie Polski,
- Dla zamówień poniżej 150 zł lub zamówień o charakterze niestandardowym – koszty dostawy ustalane są indywidualnie i dodawane do ceny towaru.
- Kupujący może także odebrać towar osobiście w Punkcie Odbioru (ul. Przemysłowa 1, 56-400 Oleśnica) w godzinach otwarcia, po wcześniejszym ustaleniu terminu ze Sprzedawcą.
§ 7 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Kupujący uprzywilejowany ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu – z zastrzeżeniem § 8 Regulaminu – w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
-
Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:
2.1. w którym Kupujący uprzywilejowany wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego uprzywilejowanego weszła w posiadanie tego towaru;
2.2. w którym Kupujący uprzywilejowany wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego uprzywilejowanego, weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno;
2.3. zawarcia umowy – w przypadku umowy o dostarczenie treści cyfrowych. - Aby Kupujący uprzywilejowany mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, musi poinformować Sprzedawcę (korzystając z danych podanych w § 2 Regulaminu) o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. pismo wysłane pocztą lub wiadomość e-mail).
- Kupujący uprzywilejowany może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy (Załącznik nr 1 do Regulaminu), jednak nie jest to obowiązkowe.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy wysłać informację o skorzystaniu z przysługującego prawa odstąpienia przed upływem 14 dni.
SKUTKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwraca Kupującemu uprzywilejowanemu wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyłączeniem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób oferowany przez Sprzedawcę) – niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca otrzymał informację o decyzji Kupującego o wykonaniu prawa odstąpienia.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący uprzywilejowany wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Kupujący nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do momentu dostarczenia dowodu odesłania towaru – w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Sprzedawca prosi o zwracanie towaru na adres: ul. Mokra 9, 56-400 Oleśnica – niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Kupujący uprzywilejowany poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy. Termin zostanie zachowany, jeżeli Kupujący odeśle towar przed upływem 14 dni.
- Kupujący uprzywilejowany ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
- Kupujący uprzywilejowany odpowiada jedynie za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
- Jeśli towar ze względu na swój charakter nie może zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, Kupujący uprzywilejowany będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towaru. O szacowanej wysokości tych kosztów Kupujący uprzywilejowany zostanie poinformowany przez Sprzedawcę w opisie towaru lub przy składaniu zamówienia.
- W przypadku konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną kartą płatniczą, Sprzedawca dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do tej karty.
§ 8 WYJĄTKI OD PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość, o którym mowa w § 7 Regulaminu, nie przysługuje w odniesieniu do umowy:
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Kupującego uprzywilejowanego lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, uniemożliwiającym jej zwrot ze względów higienicznych po otwarciu,
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe/ wizualne lub programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli zostało ono otwarte po dostarczeniu,
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism (z wyjątkiem umowy o prenumeratę),
- w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy,
- o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Kupującego uprzywilejowanego przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go o utracie prawa odstąpienia.
§ 9 REKLAMACJE
- Jeśli towar ma wadę, Kupujący może zareklamować go na podstawie rękojmi (uregulowanej w Kodeksie cywilnym) lub gwarancji, o ile taka została udzielona.
-
Na zasadach oraz w terminach określonych w Kodeksie cywilnym – z uwzględnieniem § 11 ust. 6 i 7 Regulaminu – Kupujący może m.in.:
- złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,
- przy wadzie istotnej – złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy,
- żądać wymiany towaru na wolny od wad,
- żądać usunięcia wady.
- Sprzedawca prosi o składanie reklamacji na podstawie rękojmi na adres korespondencyjny lub e-mail wskazany w § 2.
- Jeżeli okaże się, że w celu rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie reklamowanego towaru do Sprzedawcy, Kupujący powinien go dostarczyć na adres: ul. Mokra 9, 56-400 Oleśnica. W przypadku Kupującego uprzywilejowanego – na koszt Sprzedawcy.
- Jeśli na towar udzielona jest gwarancja, informacje o niej i o jej warunkach znajdują się w opisie towaru w Sklepie.
- Reklamacje dotyczące funkcjonowania Sklepu można zgłaszać na adres e-mail podany w § 2 Regulaminu.
- Sprzedawca rozpatrzy reklamację w terminie do 14 dni.
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
-
Jeżeli postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego skutku, Konsument może m.in.:
- skierować wniosek o mediację do właściwego terenowo Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej,
- skierować sprawę do właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego,
- skorzystać z pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów,
- skorzystać z internetowej platformy ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
§ 10 DANE OSOBOWE
- Administratorem danych osobowych Kupujących jest Sprzedawca. Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych przez Sprzedawcę znajdują się w Polityce prywatności dostępnej w Sklepie – zgodnie z zasadą przejrzystości określoną w RODO.
-
Celem przetwarzania danych Kupującego jest realizacja zamówień. Podstawą prawną jest:
- umowa sprzedaży lub czynności podejmowane na żądanie Kupującego w celu jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
- obowiązek prawny ciążący na Sprzedawcy, związany z rachunkowością (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
- prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy (ustalenie, dochodzenie lub obrona roszczeń) – art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
- Podanie danych przez Kupującego jest dobrowolne, lecz niezbędne do zawarcia umowy sprzedaży w Sklepie.
-
Dane przetwarzane są do czasu, aż:
- wygaśnie umowa sprzedaży,
- przestanie obowiązywać obowiązek prawny sprzedawcy (np. wynikający z przepisów podatkowych),
- przeminie możliwość dochodzenia roszczeń (przez Kupującego lub Sprzedawcę),
-
zostanie wniesiony sprzeciw wobec przetwarzania danych – jeśli podstawą przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy,
– w zależności od tego, co ma zastosowanie najpóźniej.
-
Kupujący ma prawo żądania:
- dostępu do swoich danych osobowych,
- ich sprostowania,
- usunięcia,
- ograniczenia przetwarzania,
-
przeniesienia danych do innego administratora,
a także prawo wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu z przyczyn związanych z jego szczególną sytuacją wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
- W celu skorzystania ze swoich praw należy skontaktować się ze Sprzedawcą, korzystając z danych wskazanych w § 2.
- Jeżeli Kupujący uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
§ 11 ZASTRZEŻENIA
- Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
- Każde zamówienie w Sklepie jest odrębną umową sprzedaży wymagającą osobnej akceptacji Regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji danego zamówienia.
- Umowy zawierane na podstawie Regulaminu są w języku polskim.
- W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Kupującym uprzywilejowanym, właściwy będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
- Postanowienia dotyczące towarów i umowy sprzedaży stosuje się odpowiednio do treści cyfrowych i umowy o dostarczanie treści cyfrowych, o ile Regulamin nie stanowi inaczej.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy wobec Kupującego niebędącego Kupującym uprzywilejowanym, w granicach dopuszczalnych przez prawo, jest ograniczona do kwoty złożonego zamówienia oraz do 1 roku od dnia wydania towaru.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi wobec Przedsiębiorcy uprzywilejowanego, w granicach dopuszczalnych przez prawo, jest ograniczona do kwoty złożonego zamówienia oraz do 1 roku od dnia wydania towaru.
ZAŁĄCZNIK NR 1: WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
EB Group Sp. z o.o.
ul. Przemysłowa 1, 56-400 Oleśnica
adres e-mail: kontakt@exclusive-beds.pl